blogje - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Annemarie Brenk - WaarBenJij.nu blogje - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Annemarie Brenk - WaarBenJij.nu

blogje

Door: annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

29 Mei 2016 | Frankrijk, Besançon

Waar waren we gebleven, ach ja, vanwege slecht weer dan maar zoeken naar camping bij grotere sta, zodat we dan toch het een en ander kunnen zien.
Besancon, al snel vonden we de tram die ons naar het oude centrum bracht, alwaar we direct op een gezellige markt kwamen met div. terrasjes, dus 1 uitgezocht om lekker te kunnen lunchen avec 'un vin rouge' naturellement. Opzoek naar de tent die stadsgidsen /plattegronden verkoopt. Een fikse wandeling uitgezocht langs alle bezienswaardigheden, dat bleek teveel te zijn voor 1 dag, dus voor een kortere gekozen en een lange voor de dag erna. Op onze wandeling ontdekten we een Leffe-bar, alwaar we ppk de volgende dag uitgeblazen, gegeten en natuurlijk biertjes hebben gedronken en het thuisfront op de hoogte van ons wel en wee brachten. Het was 2 dagen droog maar wel koud.
Toen vanwege verwachtingen weer/sneeuw, de plannen gewijzigd, in plaats van naar de bergen (Aosta dal)te gaan, gekozen voor Le Bouveret, aan het meer van Geneve in het prachtige Zwiserland.
Dag 1 zon!, fietsen langs het meer van Geneve naar Montreux!
Dag 2 Zon. Gefietst langs de Rhone naar St Maurice, Aigle, Monthey, Leysin, Morgins, plaatsjes waar we wel geskied hebben. Jaap wil hier zeker nog eens fietsen, ik ga dan eerst nog maar eens oefenen in de bergen van Zd Limburg, en dan in afdalen PFF MEN ENG!
Toen gekozen voor Torino, een stad die de meeste mensen links laten liggen, niet doen zeggen wij, het is een prachtige oude stad met paleizen, breed opgezette pleinen en parken, zeer de moeite waard.
Op de fiets naar de bus (3 km), met de bus naar een zeer modern opgezette Metro en binnen notie in het hartje centrum waar we onze ogen uitkeken!Een aanrader dus Torino!
De camping opzich was ook leu, stroom 2amp., dus ik zette koffie op de Senseo, nou dat ging niet goed! Er was ook 1 toilet en 1 douche, maar dat was dan ook een heuse badkamer, geweldig en je moest wel eens wachten dus.
Vandaaruit in 1 keer door naar Puccino del Lago, het verzamelpunt van de nog onbekende groep. 40 man, inmiddels en de grappen en grollen zijn niet van de lucht natuurlijk, haantjesgedrag, wie is de leukste etc., zo meteen de welkomstborrel en diner. Morgenochtend vroeg op om 7 uur inschepen in Livorno.
Gisteren een strak blauwe lucht en flinke zon, op de fiets nog even Pisa gedaan. Fietsen is niet leuk hier, alleen maar op ellenlange bospaden of langs de grote weg, en dat is niet leuk kan ik jullie vertellen.
Goed veel liefs van ons voor een iedeer en tot horens, het viel best mee met het korte termijn geheugen. Inmiddels allang op Corsica, de groep is leuk, Bastia gehad, nu in Calvi! Mooi en tot een volgend keer!
Dag XXX

• 29 Mei 2016 - 11:45

Gijs En José Van Brenk:

Bedankt voor jullie verslag. Fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.

We wensen jullie met de groep een gezellige vakantie en natuurlijk heel veel zon, want dat maakt de vakantie toch wat aangenamer.

We zijn heel benieuwd hoe de vakantie met de groep jullie bevalt.

Groetjes,

Gijs en José.

• 29 Mei 2016 - 17:54

Ben En Fia Van Rooijen:

Zo te zien hebben jullie het naar je zin. Tot de vlg x

• 29 Mei 2016 - 18:08

Margot:

Klinkt allemaal goed! Fijn dat de groep gezellig is, toch leuk als je elkaars verhalen 's avonds hoort. Geniet ervan en we kijken uit naar jullie berichten!

• 29 Mei 2016 - 18:50

Wim En Marijke:

Doorgaan !!!

• 30 Mei 2016 - 16:51

Heini Verhoef:

Wat leuk om op de hoogte te blijven van jullie expansiedrift. En nu de verhalen over Corsica, dat staat nog altijd op mijn wensenlijstje. Geniet lekker daar.